Zo ontstond MisNixx:

Wij zijn Cees, Klaasjan, Henkjan en Gena, vier bevriende ondernemers die met elkaar innovatieve projecten opzetten. Voorbeelden daarvan zijn BurenAlert en Truus belt. Tijdens een van onze maandelijkse brainstormsessies bestelden we pizza waardoor het gesprek op lokaal adverteren kwam.  Onderstaand een stukje van het gesprek.

Gena: Die lui hebben een gigantische naamsbekendheid.
Henk-Jan: Ja, dat hebben ze goed gedaan. Denk je aan eten bestellen dan denk je Thuisbezorgd. 
Cees: Klopt, maar ze geven dan ook een kapitaal aan marketing uit.
Klaasjan: Ik las dat een restaurant bijna 15% provisie af moet dragen.  
Cees: Zoiets schijn je bij Bol.com ook af te dragen.  

. . . . Wie moet dat laatste stuk pizza.  . . . . . . Doe mij maar.

Gena: Je hoort wel regelmatig dat lokale restaurants zelf iets opzetten om die provisie te omzeilen.
Klaasjan: Lukt ze nooit. Veel te kleinschalig. Iedereen zit op zijn eilandje. Je moet dan veel groter denken
Henk-Jan: Hoe bedoel je?
Klaasjan: Nou, als iedereen zijn eigen appje of site promoot heb je maar een klein bereik. Vergelijk het met social media. Daar bereik je ook maar 10% van je volger. Ze moeten samenwerken, dat is effectiever en voordeliger.

. . . . . . . wie wil er koffie. . . . .

Cees: Samenwerken! Lukt je niet. Ik heb jaren in het bestuur van een ondernemers vereniging gezeten. Je kan organiseren wat je wilt, maar in de praktijk haken de meesten snel af. Geen tijd . . . . . . druk . . . . . . andere prioriteiten enz. 
Klaasjan: Toch geloof ik er in. Je moet het alleen goed organiseren en zorgen dat het ze geen tijd kost.
Gena: Wat denken jullie van het volgende. Als we nu eens een app voor gezamenlijk gebruik bouwen..
Henk-Jan: Oke, een app hebben we zo gebouwd. Maar wil het een succes worden dan moet je een kapitaal aan marketing uitgeven. Dat geld hebben we niet en als je het gaat lenen wordt meedoen zo duur dat je niemand mee krijgt.
Klaasjan: Nee man. je moet anders denken. Ik geloof in de kracht van ondernemers. die hebben allemaal klanten. Als ze allemaal hun eigen klanten via flyers en hun socials op die app wijzen, krijg je crossmarketing en heb je in no-time een groot lokaal bereik. Thuisbezorgd en Bol worden daar jaloers op en het kost niets. 

. . . . . . stilte . . . . . .

Cees: Zit wat in . . . . . . maar dan moeten we nog groter denken.
Gena: Hoe bedoel je
Cees:
 We moeten dan ook andere lokale organisatie zoals musea, theaters en verenigingen mee laten doen. Dan krijg je een gigantisch lokaal draagvlak, veel downloads en een groot bereik. Daar  wordt iedereen beter van.

 . . . . . . . . lange stilte  . . . . . . . . . . 

Henk-Jan: We zochten toch een nieuw project. Dit zou wel eens iets kunnen zijn. Laten bezinken en volgend maand op door gaan?    

Tot zover dit verslag. . . . Drie vergaderingen verder besloten we MisNixx op te zetten. 

terug naar home